Jeżeli język nie jest poprawny,
Mowa nie znaczy tego, co ma znaczyć,
Jeżeli mowa nie znaczy tego, co ma znaczyć,
Nie będzie zrobione to, co ma być zrobione,
A wtedy moralność i wszystkie sztuki ulegną zepsuciu
I sprawiedliwość zejdzie na manowce
I wszyscy popadną w stan bezładnego pomieszania.

Konfucjusz
_____________________

1 listopada 2010

28 Reklama dobrze spozycjonowana

Wybór najlepszego miejsca na reklamę swojej działalności to duże wyzwanie. Kamieniarz nie mógł wybrać lepiej: lokalizacja adekwatna pod względem tematycznym, forma reklamy gwarantuje nieusuwalność, grupa docelowa dobrana idealnie, a na dodatek nie tylko sama przychodzi, ale i miejsce na reklamę udostępnia i opłaca in saecula saeculorum, czyli na 20 lat.

(Bielsko-Biała, cmentarz przy ul. Grunwaldzkiej,
wypatrzył Marek)

Będzie miło, jeśli podpiszesz się pod swoim komentarzem. Różne opcje podpisu wybierzesz z rozwijanej listy pod oknem, gdzie wpisujesz komentarz. Wystarczy imię lub nick w polu NAZWA.

28 komentarzy:

  1. Straszne to jest.
    Niedobrze mi się robi, kiedy na pomnikach widzę takie... szkaradztwa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozycjonowanie pozycjonowaniem, kontekstowość jest ważna, swego czasu rekordy biły pod tym względem reklamy w klipach na tvn24.pl:
    http://my.opera.com/Jurgi/blog/2008/06/18/dajcie-mi-punkt-oparcia-a-wysmieje-wszystko

    P.S. Czy tu musi tu być tyle wtyczkorupieci? Trzy minuty i jeszcze mi się strona nie skończyła ładować… :(

    OdpowiedzUsuń
  3. ad Kala) Nie wszyscy, jak widać mają wyczucie...

    ad Jurgi) Woda Eden wszędzie? Ech...

    sprawdziłam szybkość ładowania strony i uzyskałam takie wyniki:
    1) "wczytanie strony w Twojej witrynie trwa średnio 3,0 s" ( wg Google Analytics)

    2) "Całkowity czas ładowania: 18.329 sekundy" http://test.watchscript.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Biznes jak każdy inny...ot, po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  5. ad obserwator laicki) i pod tym właśnie kątem zanalizowałam znalezisko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ciekawa jestem, czy za taką reklamę pomnik mniej kosztuję, czy ładują coś takiego, czy ktoś sobie życzy, czy nie...

    OdpowiedzUsuń
  7. ak Kala) A wiesz, że zadałam sobie te same pytania? Bo byłabym wściekła, gdyby kamieniarz umieścił swoją wizytówkę na zamówionym przeze mnie nagrobku bez pytania mnie o zgodę. Kazałabym zrobić nowy. A jeśli zapytałby o zgodę, to bym negocjowała zniżkę za udostępnienie miejsca. Jak biznes to biznes.

    ps. Biznes, jak każdy inny, jak pisze obserwatorlaicki, ale też wydaje mi się, że niektóre rodzaje działalności wymagają szczególnego taktu i wyczucia.

    Zapamiętałam bowiem na zawsze, chociaż działo się to 15 lat temu, rozmowę z facetem handlującym trumnami, kiedy poszłam zamówić trumnę dla mojej matki...

    OdpowiedzUsuń
  8. http://caobaby.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=55&action=edit

    OdpowiedzUsuń
  9. ad Lưới chống muỗi) Nawet nie wiem, czy to spam, czy co... Jaśniej proszę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Będę tu zaglądał. I jeszcze mój ukochany Dick na stronie głównej.

    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  11. ja już widywałam takie reklamy na nagrobkach, dlatego zjawisko mnie nie dziwi. inna sprawa, że widywałam je w postaci naklejek-wizytówek na pomniku, nie zaś trwale wyrytego napisu, jak to ma miejsce na załączonym zdjęciu. stosunek do zjawiska mam neutralny, ponieważ w zasadzie mi to nie przeszkadza, choć niewątpliwie racją jest, że permanentna reklama na pomniku powinna skutkować obniżeniem kosztów wykonania usługi kamieniarskiej za udostępnienie powierzchni reklamowej i nie powinna znaleźć się na płycie bez zgody zamawiającego pomnik.
    pozdr
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  12. no cóż pomnik to towar, a towar zazwyczaj ma metkę. Z jednej strony może bulwersować, z drugiej świadczy o rozumieniu biznesu. Dziś zauważyłam podobne 'sygnatury' na pomnikach oraz prawidłowość, iż na droższych są jakby ładniejsze, nawet wygrawerowane na tabliczkach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy takiego czegoś nie widziałam. Owszem, zostawiane karteczki, naklejki itp.
    Obrzydliwe to jest i po prostu nietaktowne!
    Nie wydaje mi się aby taki proceder mógł odbyć się bez zgody zamawiającego pomnik.
    Jeszcze raz: makabra!

    OdpowiedzUsuń
  14. Poszło mi w cynizm:
    A może to jest właśnie jak metka? I na przykład w jakimś mieście wypada mieć nagrobek od konkretnego kamieniarza, bo to modne? Jak ciuch określonej marki? Z metką wystającą nad kołnierzyk?

    OdpowiedzUsuń
  15. może to głupie pytanie, ale czy w tym poście powinno być jakieś zdjęcie?

    OdpowiedzUsuń
  16. ad Sylwek) Tak. W tym poście jest zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  17. hmm, bo u mnie wygląda to tak: http://cl.ly/8a98d24a2f01dd7309be

    OdpowiedzUsuń
  18. ooo, hmm, w FF jest, intrygujące

    OdpowiedzUsuń
  19. właśnie to mnie zawsze najbardziej rozwalało - mało, że są różnice w pracy różnych przeglądarek, bywa, że ta sama na różnych systemach inaczej wyświetla strony.

    OdpowiedzUsuń
  20. No intrygujące. Ja mam dostęp do IE i Safari i w tych obu jest.
    ps. Najlepiej wyświetla scenki w Safari. Najgorzej w IE oraz starych Firefoxach. W aktualizowanych FF jest już OK.

    OdpowiedzUsuń
  21. hmm, a teraz zupełnie najdziwniejsza rzecz, chociaż nie wyświetla, to Safari u mnie "widzi" obrazek, bo gdy włączyłem inspektora, pokazuje go w zasobach:
    http://cl.ly/e670259e4317bf6ec685

    a jednak, z jakiegos powodu go nie wstawia i nie wyświetla na stronie...

    OdpowiedzUsuń
  22. no ja właśnie mam safari na OS X i z doświadczenia wiem, ze radzi sobie najlepiej ze wszystkich przeglądarek (jeszcze Chrome wypada nie gorzej zazwyczaj)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dlatego tez mam na kompie kilka różnych przeglądarek i sprawdzam, jak w której strona wygląda. A różnice w wyświetlaniu bywają spore.

    OdpowiedzUsuń
  24. Interes żyje i ma się dobrze.Dokładnie odwrotnie jak interesanci.Pewnie,wcześniej przeczytali i skorzystali.Ludzie bywają zapobiegliwi.A reklama jak wiadomo dżwignią handlu.

    OdpowiedzUsuń
  25. marlenaselin02.11.2010, 13:58

    Żeby ten kamień był jeszcze oryginalny to rozumiem,ale w gruncie rzeczy nie ma czego podziwiać,a kamień ginie wśród takiej ilości nagrobków,i trzeba mieć oko żeby go wypatrzeć.Właściwie co to za reklama.Bez sensu.

    OdpowiedzUsuń
  26. ad marlenaselin) Tę zdroworozsądkową ocenę z wielką chęcią pokazałabym kamieniarzowi. Ku refleksji. Bo ani ten pomnik ładny, ani oryginalny, ani dobrze wyeksponowany. Ciekawe, jaka byłaby reakcja?

    OdpowiedzUsuń
  27. Elu, napiszesz mi coś więcej o swoich spotkaniach z Szymonem Klugerem?
    Najlepiej na maila:
    bobemajse@tandemja.pl

    Dzięki za wpis. Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń

Będzie miło, jeśli podpiszesz się pod swoim komentarzem.
Różne opcje podpisu wybierzesz z rozwijanej listy pod oknem, gdzie wpisujesz komentarz.
Wystarczy imię lub nick w polu NAZWA.