Kto to jest pedał?



Mam pięć, może sześć lat czyli jest przełom lat 70 i 80. Często odwiedzamy z mamą jej kolegę z pracy, pana Jaśka. Pracują razem na Zakładach Chemicznych, mama jest laborantką chemiczką. Pan Jasiek mieszka w kamienicy przy rynku, co samo w sobie stanowi atrakcję, bo znam tylko mieszkania w blokach, takie jak nasze, które nie mają takich wysokich pokoi i tak dużych okien wychodzących na płytę rynku z fontanną i domem handlowym Tęcza, w którym czasami robimy zakupy. Pan Jasiek mieszka ze swoją matką i zniedołężniałym starym psem, który  musi nosić pieluchę i dlatego chodzi w majtkach. Mama z panem Jaśkiem rozmawiają, matka pana Jaśka częstuje nas ciastkami i herbatą. Pan Jasiek uczy moją matkę robić na drutach, a potem ona uczy mnie.  Bardzo lubię te wizyty, również z powodu psa, bo lubię się z nim bawić, chociaż troszkę śmierdzi. Mój pies, suczka Bela mieszka u babci w Brzezince, więc nie mogę jej widywać tak często, jakbym chciała.

Babcia nie lubi pana Jaśka. Któregoś dnia podsłuchuję, jak krzyczy do mojej matki: Znów idziesz do tego pedała! Nie rozumiem, co to znaczy, więc po kilku dniach pytam:

- Mamo, kto to jest pedał?
- Słyszałaś, co babcia mówiła, tak?
- Tak.
- Pedał to taki pan, który chodzi na randki z chłopakami.

ps. Rolą rodzica jest objaśnianie dziecku świata i jego złożoności. Jeśli nie będziecie wiedzieli, jak wytłumaczyć dziecku te straszne kwestie LGBT, skorzystajcie ze słów mojej matki. To dobre wyjaśnienie.



Przydatne linki:


8 komentarzy:

  1. Ja pedałem nazywam kogoś kto narzuca mi swoje postrzeganie świata uważając ,że jest jedynie słuszne . Czas jakiś temu za użycie słowa :"pedał"-w rowerze, oberwało mi się i próbowano mnie zastraszyć ...żałosna sytuacja ale wyczerpuje znamiona mojego nazewnictwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to wielu katolików musi pani określać tym mianem. Przedstawiciele tej religii są znani z chęci narzucania innym swojego postrzegania świata. Ale, pamiętając, że nawet wśród katolików czasem zdarzają się osoby dobre, niegłupie czy sympatyczne, nie należy aż tak uogólniać.

      Usuń

  2. Nigdy mi nie przyszło do głowy, jakiej są wiary. Pani bawi się w manipulację. " Pewnie wszyscy geje to pedofile "ale nie ma sensu uogólniać. Mam nadzieję ,że byłam dość dosadna i dostrzegła Pani nietakt w swojej wypowiedzi.
    Mimo wszystko , mimo ,że sprowadziła mnie Pani do roli jakiejś pozycjonerki, jeszcze nie jestem obrażona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mowa o pedofilii, to znowu wracamy do katolików. Tym razem do katolickich księży, słynących z upodobania do dzieci. Czy wszyscy księża pedofile są gejami, nie mam pojęcia, raczej nie, bo przecież wielu z nich woli gwałcić dziewczynki. Nie ma się co obrażać, rola pozycjonerki mojego bloga jest bardzo przydatna, doceniam :D

      Usuń
    2. Ten wpis dużo mówi o szanownej autorce. Bardzo wrogie nastawienie do księży katolickich. Trzeba mieć w sobie bardzo dużo złej woli aby twierdzić że księża katoliccy "słyną z upodobań do dzieci", "wielu z nich gwałci dziewczynki". Może szanowna Pani poda konkretne dane liczbowe, bo takie gadanie bredni to kłamstwa w czystej postaci. Blog bardzo stronniczy. A gdzie TOLERANCJA, szanowna Pani psycholog?.

      Usuń
    3. Oczywiście, że jestem zupełnie nieobiektywna, jak sam opis bloga wskazuje:
      Blog pod hasłem "zobaczyłam, podsłuchałam, opisałam", czyli krótkie i zdecydowanie subiektywne komentarze do sytuacji zaobserwowanych osobiście lub przez znajomych,
      ze szczególnie złośliwym uwzględnieniem absurdów dnia codziennego, bigoterii, hipokryzji i kalectwa językowego. Krytyczne i zdystansowane spojrzenie skierowane w stronę:
      polityki, histerycznej religijności, nachalnego marketingu oraz szeroko pojętej głupoty.
      Ku reflexji i dla uśmiechu.

      Jeśli chodzi o tolerancję, to zdecydowanie nie wykażę jej, jak każdy przyzwoity człowiek, dla pedofilów, którzy uzurpują sobie prawo do bycia autorytetami moralnymi. Nie wykażę jej jako psycholog, jako dziennikarka i jako grafik. Nie wykażę jej jako człowiek. Kościół katolicki na całym świecie jest oskarżany o pedofilię. Trzeba mieć w sobie bardzo dużo złej woli, aby nie zauważać tego, co księża robili i nadal robią dzieciom.
      Jeśli natomiast chodzi o dane liczbowe, zachęcam do skorzystania z wyszukiwarki i wrzucenia w nią frazy pedofilia w kościele katolickim. Podstawowe dane można znaleźć tutaj, wystarczy kliknąć:
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadużycia_seksualne_w_Kościele_katolickim

      Kościół jest winien nadużyć seksualnych, gwałtów i deprawowania dzieci, a takie zachowania nie zasługują na żadną tolerancję.

      Usuń
    4. Gdyby były jednak jakieś trudności z umiejętnością korzystania z wyszukiwarki Google w sprawie pedofilii w KK, podrzucam gotowce. Irlandia i Polska.
      Tylko kliknąć:
      1) http://mapakoscielnejpedofilii.pl
      2)https://polskatimes.pl/tylko-kosciol-irlandii-potrafil-rozliczyc-sie-z-pedofilii-zaplacil-za-to-najwyzsza-cene/ar/c1-14137201

      Usuń

data:blogCommentMessage