Jeśli musisz zapewniać, że jesteś wiarygodny....



Czekając na przystanku Centrum na tramwaj, który zawiezie mnie do pracy, zauważam reklamę programu informacyjnego Polsatu. Na banerze tekst: Najbardziej wiarygodny serwis i kanał w Polsce. Nie mam w zasadzie nic przeciwko Polsatowi poza dwoma zastrzeżeniami. Po pierwsze, jest zdecydowanie, jednoznacznie propisowki, a po drugie, ich bloki reklamowe są jedynie z rzadka przerywane filmami. Podejrzewam jednak, że kiedy ktoś musi zapewniać, że jest wiarygodny, to z tą wiarygodnością jest tak, jak w cytacie z Margaret Thatcher:

Być potężnym - to tak samo jak być damą. Jeśli musisz zapewniać, że nią jesteś – to nie jesteś.


Mam też nieodparte wrażenie, że bardzo podobny obrazek już gdzieś widziałam i wydaje mi się, że nawet wiem, gdzie. Po powrocie do domu sprawdzam to skojarzenie. Ha! Polsatowki baner mógłby być z łatwością uznany za plagiat. Nawet kolor krawata się zgadza.
Po lewej - reklama programu informacyjnego Polsatu. Po prawej - kadr z mocnego teledysku do utworu niemieckiego zespołu Eisbrecher pod tytułem "Was ist hier los?". Zobaczcie koniecznie. Od początku do końca. Znajomość niemieckiego nie jest konieczna, ale jeśli chcecie, tekst można znaleźć tutaj -> i przetłumaczyć za pomocą tłumacza Google ->

Załączam link:


Ale może jakiekolwiek podobieństwo jest po prostu przypadkowe? Może Margaret Thatcher nie miała racji?



ps. Kiedyś na scenkach poruszałam już podobny temat (scenka pt. Dlaczego już nie jestem dziennikarzem. Widać nie daje mi spokoju...

2 komentarze:

  1. Taaaaaa... przeczytałam tłumaczenie, odsłuchałam piosenkę, zobaczyłam teledysk. Zrobiło mi się strasznie smutno i beznadziejnie. Margaret miała rację, a pisiurski świat rąbie po oczach zakłamaniem i udawaniem praworządnego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam w stanie obejrzeć teledysku do końca....
    Ale przekaz jednoznacznie jasny, język niemiecki jak wiesz znam.
    Bardzo słuszne skojarzenia.

    OdpowiedzUsuń

data:blogCommentMessage